Onze kijk op traditionele media

een verrassende

Onze kijk op traditionele media
Venhuis staat in Westfriese Zaken, zakelijk magazinezakenblad voor ondernemers, bestuurders en instanties in West-Friesland. We geven onze kijk op traditionele media. Hieronder een stukje van het artikel. Lees hier het hele artikel.

In Westfriese Zaken
‘Tegenwoordig lijkt marketing bijna een synoniem voor online marketing. In zowel de B2B-markt als de B2C-markt wordt er de afgelopen jaren meer en meer geïnvesteerd in online marketing en minder in traditionele marketing. Terecht of niet? Westfriese Zaken vroeg vier media-experts naar de ontwikkelingen in deze altijd dynamische branche. Social media marketing, SEO, SEA, mobile marketing, e-mailmarketing, viral marketing; allemaal termen die tien jaar terug nog niet bestonden, maar die je tegenwoordig bijna dagelijks hoort. Maar wat zijn de voor- en nadelen van deze nieuwe media?

Anne Meester van Venhuis Communicatie Producties, een communicatiebureau en drukkerij uit Hem, benadrukt dat gedrukte media voorlopig een stevig marktaandeel houden. ‘Communicatie is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Of het nu gedrukt is of digitaal. De trend is dat steeds meer informatie digitaal verspreid wordt, maar gedrukte media zullen blijven. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat gedrukte media een grotere impact hebben dan digitale vormen van communicatie. Het is niet voor niets zo dat de Postcode Loterij nog massaal mailings verstuurd. De attentiewaarde van een originele mailing in de bus is vaak hoger dan die van digitale mailing. Veel mensen houden van het gevoel dat een papieren magazine met zich mee brengt. Lezen van papier wordt als prettiger ervaren.

’’Uit of in? Tijd voor de hamvraag: traditionele media, zijn ze echt uit of nog steeds in? Anne: ‘Traditionele media zijn nog verre van uit. Ze worden alleen flink aangevuld door nieuwe media. Wij merken dat veel klanten voor een combinatie kiezen. Zij willen zowel een digitale als een gedrukte publicatie.’ Roel haakt in: ‘Een goede mix tussen off- en online is in mijn ogen belangrijk om het meeste rendement uit je campagne te halen. In een juiste mediamix zullen traditionele media hun plek houden. Ik praat eigenlijk liever niet over traditionele media. We hebben een medialandschap waarin ontzettend veel mogelijk is.’ Tim is het hier mee eens. ‘Een ideale mix is het belangrijkste. Kijk maar hoe RTL bij een programma als “Sloop de crisis” succesvol de combinatie van on- en offline inzet.’ Kees eindigt: ‘Traditionele zijn niet uit en raken voorlopig ook niet uit. Deze media bieden nog steeds een zeer interessant platform om Nederland te bereiken.’
Venhuis communicatie producties

Koggeweg 52-54
1607 MT Hem

Tel - 0228-545280
Fax - 0228-545299